میلگرد

قیمت میلگرد به قیمت درب کارخانه

میلگرد

قیمت میلگرد به قیمت درب کارخانه

کارخانجات فولاد 
میلگرد آجدار توسط تعدادی از کارخانجات فولاد تولید و درسترس شما عزیزان قرار می گیرد که هر کارخانه دارای وزن خاص خودش نصبت به قالب میلگرد می باشد.

قیمت میلگرد آجدار
قیمت میلگرد آجدار در دو سال و نیم گذشته دارای نوسانات بسیار زیادی بوده است تا هم اکنون نیزادامه دارد می توانیم به جرات بگوییم که بیشترین حجم از گرانیه تولیدات شرکت های فولاد در دو سال و نیم گذشته بوده است .

ارسال میلگرد آجدار به سراسر کشور
میلگرد آجدار توسط این شرکت به تمامیه نقاط کشور ارسال می شود و هموطنان عزیز در هر گوشه کنار کشور پهناور ایران می توانند ار این مزایا بهرمند شوند.

طبقه بندی موضوعی

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

۲۱
ارديبهشت

مراحل تولید لوله مانیسمان

در ابتدا شمش های فولادی را برش می زنند. سپس شمش ها را داخل کوره های قوسی که با استفاده از سوخت گاز گرمادهی می شوند گرم می کنند تا به مرحله سرخ شدن برسد. با استفاده از دستگاه الانگیتور سطح شمش ها را گرد می کنند. بعد از آن شمش ها را به وسیله لخ پرس سوراخ می کنند.

 

در مرحله شلیک سمبه، سمبه را به داخل شمش فولادی شلیک می کنند که با سرعتی بالا سمبه ای به طول ۱۲ متر را داخل شمش فولاد می کنند. در مرحله بعد اگر لوله مقدار کمی تاب داشته باشد آن را تاب گیری می کنند تا صاف و یکدست شود. در این مرحله سمبه را از داخل لوله جدا می کنند. در مرحله بعد سر و ته لوله را گرفته و لوله به حالت گرد در می آید. در مرحله کشش، لوله را به اندازه های گوناگون تا ۲۴ متر تحت کشش قرار می دهند. پس از آن لوله را با آب و با فرآیندی خاص خنک می کنند. لوله خنک شده را به دلخواه مشتری برش می دهند. در مرحله آزمایش به وسیله کامپیوتر لوله را تست می کنند تا ضایعات از مابقی جدا گردد. در مرحله پایانی لوله ها را به شکل شش ضلعی با تسمه محکم می بندند و آماده بارگیری می کنند.

این لوله ها درز ندارند، یعنی درزی که در لوله های دیگر جوش داده می شود در این لوله وجود ندارد همین موضوع باعث بالا رفتن میزان استحکام لوله ها می شود. به طور کلی این لوله ها با قطرهای کم ساخته می شود زیرا ساخت این نوع لوله با قطر زیاد سخت و هزینه بر می باشد.

 

مقایسه لوله مانیسمان با سایر لوله های صنعتی


لوله مانیسمان، لوله های فولادی درزدار و انواع لوله فلزی برای نصب در شرایط ویژه نظیر فشارهای عملیاتی بالا طراحی شده اند. البته سایر لوله های صنعتی نظیر لوله پلی اتیلن و لوله یو پی وی سی (UPVC) نیز قابلیت نصب در فشار معمولی و فشار بالا را دارند اما در برخی موارد بنا بر صلاحدید مهندسان باید از نوع به خصوصی لوله و اتصالات در سیستم های لوله کشی و تأسیسات استفاده شود.

 

لوله پوش فیت، لوله پلی اتیلن و لوله یو پی وی سی اکثراً برای انتقال آب و فاضلاب در شبکه های مختلف مناسب هستند. انواع لوله صنعتی صرف نظر از کاربردهای آن ها، دارای دیواره بسیار مقاومی هستند و می توانند در برابر تغییرات شرایط محیط پایدار بمانند.

 

ساخت لوله مانیسمان در ایران


برای اولین بار در ایران لوله مانیسمان یا بدون درز در دو مرحله خشن کاری و ظریف کاری ساخته شد. این لوله ها حداکثر تا قطر ۲۴ اینچ تولید می شوند و لوله های با درز در قطرهای بالا تولید می شوند. در موارد خاص توانایی ساخت لوله هایی بدون درز تا قطر ۴۲ اینچ نیز گزارش شده است.

 

خواص لوله مانیسمان
 

لوله مانیسمان در اندازه های مختلف تولید می شوند. با این حال، در تولید لوله با قطر بزرگ محدودیت وجود دارد. لوله های مانیسمان به طور گسترده ای در تولید اتصالات لوله ای مانند زانو استفاده می شود. بعضی خواص لوله را می توان در طول تولید کنترل کرد. به عنوان مثال، قطر لوله اغلب  بسته به نحوه استفاده از آن، تغییر می کند. قطر این لوله ها از لوله های کوچک استفاده شده برای تولید سوزن های زیر جلدی، تا لوله های بزرگ تغییر می کند. قطرهای بزرگ، برای انتقال  گاز در سراسر شهر است. همچنین  ضخامت دیواره لوله می تواند کنترل شود. اغلب نوع فولاد نیز بر استحکام و انعطاف پذیری لوله تاثیر میگذارد. دیگر مشخصات قابل کنترل شامل طول و مواد پوشش است.

 

لوله مانیسمان، در اطرافش، همگنی عالی را دارد. به همین دلیل در برابر فشار داخلی و پیچ خوردگی بسیار مقاوم است. با توجه به این ویژگیها، لوله مانیسمان بطور گستردهای در حفاری و پالایش نفت و گاز طبیعی استفاده می شود.

 

جوش لوله های درزدار به عنوان یک نقطه ضعف و آسیب پذیر در برابر شکست و خوردگی دیده می شود. لوله های فولادی جوش داده شده می توانند فشار کاری کمتری نسبت به لوله مانیسمان داشته باشند. (حدود 20 %) همچنین مقاومت دربرابر خوردگی لوله های مانیسمان بالاتر از لوله های درزدار است.

 

لوله های مانیسمان را برای جوش پذیری آزمایش نمی کنند. در صورتی که برای لوله های جوش داده شده، حتما این کار انجام میشود.

  • حمیدرضا هاشمی
۲۱
ارديبهشت

کاربرد لوله مانیسمان

لوله مانیسمان دارای کاربرد ویژه و گسترده ای می باشد که مهم ترین آنها شامل:

1-لوله های مانیسمان جهت خطوط فشار قوی

2-لوله های مانیسمان استیل جهت خطوط صنایع غذایی و دارویی

3-لوله های مانیسمان جهت خطوط هیدرولیک

4-لوله های مانیسمان جهت خطوط نفت و گاز  

 

مانیسمان یک برندی است که چون اولین لوله بدون درز (Seamless) وارد شده در ایران می باشد این لوله ها با این اسم در بازار شناخته می شوند.

مانیسمان با وجود وزن کم، دارای پتانسیل زیادی برای حمل مقدار زیادی وزن است. به همین دلیل است که از آن برای ساخت دوچرخه استفاده میشود.
لوله های فولادی مانیسمان برای انتقال سیالات مانند، آب، نفت، گاز و دیگر مایعات استفاده می شود.
لوله های مانیسمان برای ساخت و ساز عمومی کاربرد دارد.

لوله مانیسمان چیست؟

نحوۀ ساخت لوله مانیسمان
لوله بدون درز مانیسمان به صورت بیرون آمدن (Extruding) توسط قالب های مختلف تولید می شود. اصولاً تولید لوله های بدون درز مستلزم فرآیندی است که طی آن یک شمش فولادی تبدیل به لوله می گردد. این لوله ها معمولاً از شمش های فولادی تولید می شوند اما تولید آن توسط مقاطع چهارگوش نیز امکان پذیر است ولی هزینه را بالا می برد. برای ساخت لوله فلزی بدون درز یا لوله مانیسمان از استاندارد ASTM به شماره A106 و A53 و همچنین استاندارد نفت و گاز API 5L استفاده می شود.

 

طراحی این لوله با ضخامت متفاوت به دستورالعمل های ویژه ای نیاز دارد که در استانداردها درج شده اند. ضخامت لوله مانیسمان در اندازه های مختلف تولید می شود. هر چه قدر فشار سیال بیشتر باشد ضخامت لوله نیز افزایش خواهد یافت. در برخی از روش های تولید این لوله ها، عملیات حرارتی خاصی باید به کار رود. انتخاب روش تولید لوله مانیسمان بر اساس نیازهای منطقه ای و امکانات کارخانه سازنده تعیین می شوند.

لوله فولادی با توجه به روش تولید به عنوان لوله مانیسمان، نورد گرم و جوش داده شده که توسط خم و جوشکاری ورق فولادی ساخته میشوند، دسته بندی میشوند. دو نوع لوله فولادی وجود دارد، یکی لوله بدون درز و دیگری یک درز جوش داده شده در طول لوله دارد. هر دو دارای کاربردهای متفاوت هستند. لوله های سیم لس معمولا وزن کمتری دارند و دیوارهای نازک تر دارند. آنها برای دوچرخه ها و حمل مایعات استفاده می شوند. لوله های درزدار سنگین تر و سخت تر هستند. لوله های مانیسمان به دلیل ساختار محکم و سبک برای ساخت دوچرخه استفاده می شود. فولاد ایرانیان از گذشته تا به امروز در زمینه فروش لوله مانیسمان فعالیت داشته است.

 

در ایران، به لوله سیم لس، لوله مانیسمان نیز میگویند. مانیسمان، مهندس آلمانی است که این روش را اختراع کرده است. در میان انواع لولهها، لوله مانیسمان به دلیل داشتن ساختار همگن در طول لوله، بسیار محکم میباشد. فرآیند تولید لوله های مانیسمان در پایان قرن نوزدهم آغاز شد.

  • حمیدرضا هاشمی
۲۱
ارديبهشت

قیمت لوله مانیسمان

لوله مانیسمان یکی از پر کاربردترین مقاطع فولادی می باشد که در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد.
لوله های مانیسمان که با نام های بدون درز نیز شناخته میشوند با توجه به نامشان،هیچ درزی بر روی این لوله ها نمی باشدو همچنین در اصطلاح علمی به آنها سیم لس(Seamless pipe) گفته میشود.
این لوله ها به وسیله کشش یک شمش تو پر روی یک میله حفره ساز برای ایجاد پوسته تو خالی ساخته می شوند.
شرکت آهن ایرانیان به عنوان یک شرکت فعال در زمینه واردات لوله مانیسمان اقدام به عرضه این محصول فولادی نموده و از مراجع اصلی در تعیین قیمت لوله مانیسمان می باشد.

تاریخچه لوله مانیسمان
لوله مانیسمان برای اولین بار توسط برادران مانیسمان اختراع شد و علت این نام گذاری نیز همین می باشد. در میان لوله های موجود در بازار لوله های بدون درز اهمیت و کاربرد بسیاری دارند. این نوع از لوله ها روش ساخت ویژه خود را دارند و به دلیل نبود درز در آن ها، در صنایع حساس به کار برده می شوند.

 

در صنعت، لوله های مختلفی اعم از لوله های فولادی، لوله های ضدزنگ (استنلس استیل)، لوله آلیاژ و لوله بویلر وجود دارد. لوله مانیسمان که به آن لوله بدون درز نیز گفته می شود لوله ای است که روش تولید و ساخت آن به نحوی است که بدنه ای یک دست و بدون درز دارد و هیچ نوع جوش کاری بر روی آن صورت نگرفته است.

 

این لوله ها به دلیل یکدست بودن و بدون درز بودنشان نسبت به سایر لوله ها محکم تر هستند و قیمتی بالاتر از سایر لوله ها دارند. موارد استفاده گوناگونی برای لوله های مانیسمان در رده های مختلف وجود دارد.

  • حمیدرضا هاشمی
۰۲
ارديبهشت

انواع درب باغ

 درب باغ همانطور که میدانید، صنعت نرده سازی در ایران پیشرفت بسیار زیادی داشته است.

و به یک صنعت مجزا تبدیل شده است که به صنعت تولید گل نرده و همچنین درب های فرفورژه ویلایی معروف است.

این صنعت در ایران پیشینه ای قدیمی دارد.

در زمانی های قدیم با ریخته گری و همچنین شکل دادن به آهن انواع درب ها از جمله درب های ویلایی ساخته می شد.

اما امروزه این کار توسط کارگاه ها و کارخانه های بزرگ صنعتی انجام می شود.

در زمان های گذشته برای اینکه بتوانند.

درب های حیاطی فرفورژه را بسازند ابتدا میله های آهن را در کوره های بزرگی قرار می دادند تا آب شوند و گداخته شوند. این کار برای ساخت درب های ویلایی هم انجام می شود.

 

ساخت درب باغ

ساخت درب باغ هم مانند ساخت انواع درب های فرفورژه

در زمان های قدیم به طرق مختلفی انجام می شده است.

زمانی که فلزات را درون کوره هایی می ریختند تا آب شوند،

با درآوردن آن ها و کوبیدن این نوع فلزات مقاومت و خشکی آن ها کمتر می شد.

و در نهایت امکان جلادهی در آن ها فراهم می شده است.

در نهایت افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند.

قادر بودند تا نقش های پرپیچ و خمی روی آن ها پیاده کنند که از جمله آنها می توان به طراحی های اسلیمی اشاره کرد.
در نهایت، فلزاتی که گرام قیمت بودند به آسانی بازسازی و به هم متصل می شدند.

که با تغییر شکل آن ها در واقع درب باغ از آن ها ساخته می شد.

شاید در گذشته مانند امروز در ساخت این نوع درب ها تنوع وجود نداشته است.

اما امروزه با تکنولوژی های پیشرفته ای که در این زمینه وجود دارد،

انواع درب باغ فرفورژه در طرح ها و رنگ های مختلف ساخته می شود.

و به شما این امکان را میدهد که طراحی های مختلفی برای خود داشته باشید.

برای اطلاع از قیمت درب باغ و درب پارکینگ با کارشناسان حفاظ سازه در تماس باشید.

  • حمیدرضا هاشمی
۰۲
ارديبهشت

خرید درب پارکینگ

درب پارکینگ

دقت داشته باشید که بعضا پیش آمده است که شما هم ویلاهایی را با انواع درب های مختلف دیده اید. یکی از مهم ترین ویژگی های درب پارکینگ این است که شما میتوانید آن را تعویض کنید.

ممکن است که پس از گذشت چندین سال، درب شما نمای اولیه خود را از دست بدهد و به همین دلیل هم شما علاقه مند به خرید انواع جدیدی از این درب ها باشید.

در این حال بهترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که این کا را توسط یک نمایندگی در این زمینه انجام دهید و درب خود را تعویض کنید.

انواع نمایندگی هایی که در حوزه این نوع درب ها و به ویژه درب پارکینگ فعالیت می کنند به شما این اجازه را خواهند داد که تمامی آنچه که نیاز دارید را در یک پکیج داشته باشید.

با خرید از یک نمایندگی معتبر، مشکلات خود را در این زمینه حل کنید.

یکی از بهترین نمونه کارهایی که می توانید برای خانه خود تهیه کنید از گروه صنعتی حفاظ سازه درب پارکینگ هست.

دوام درب پارکینگ

شاید تصور کنید که تنها انواعی از درب باغ امنیت را برای شما ایجاد خواهد.

کرد که آهنی است و نوع چوبی آن شما را دچار مشکل خواهد کرد.

در این حال نکته ای که باید بدانید این است که این نوع درب ها اگر از نوع چوبی باشند.

باز هم برای شما ایمن خواهند بود و هیچ تفاوت خاصی از نظر امنیتی ندارند. اینکه شما بتوانید دربی را خریداری کنید.

که دوام بالایی دارد در عین اینکه کار شما را برای سال های بعد راحت تر خواهد کرد، به شما اجازه می دهد که امنیت را نیز فراهم کنید.

  • حمیدرضا هاشمی